هدف شعار روز جهانی سرطان چیست؟

دسته بندی : مقالات
schedule 2 سال پیش

همه مستحق دسترسی به مراقبت های سرطان هستند، بنابراین هدف این است که با آموزش و شناساندن مراقبت ها، دسترسی همــــگان را امکان پذیر ساخت. به این منظور موضوع روز جهانی سرطان، کم کردن فاصله همه بیماران از مراقبت های سرطان یا کم کردن نابرابری در مراقبت از سرطان استدر این روز، ما قدرت دانش را به رسمیت می شناسیم. ما می دانیم که هر یک از ما توانایی ایجاد تفاوت بزرگ یا کوچک را داریم و با هم می توانیم پیشرفت واقعی در کاهش تأثیر جهانی سرطان داشته باشیم.

در 4 فوریه، ما از شما می‌خواهیم، ​​هرکس و هر کجا که هستید، نقش خود را در ایجاد جهانی عاری از سرطان ایفا کنید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که در روز جهانی سرطان، در مورد نابرابری در مراقبت از سرطان چه خواهید آموخت؟

یک کمپین 3 ساله برای تاثیرگذاری

روز جهانی سرطان بیش از یک روز در تقویم نیست. به همین دلیل است که کمپین ما برای الهام بخشیدن به تغییر و اقدام طولانی مدت بعد از این روز ساخته شده است. یک کمپین چند ساله به منظور قرار گرفتن در معرض و تعامل بیشتر در کنار فرصت های بیشتر، برای ایجاد آگاهی جهانی و در نهایت تاثیر بیشتر است. در اولین سال کمپین 'Close the Care Gap' در مورد درک و شناخت نابرابری در مراقبت از سرطان در سراسر جهان است. این در مورد داشتن ذهنی باز، به چالش کشیدن فرضیات و نگاه کردن به حقایق سخت است:

  • نابرابری در مراقبت از سرطان به قیمت زندگی تمام می شود.
  • افرادی که به دنبال مراقبت از سرطان هستند، در هر مرحله به موانع برخورد می کنند.
  • درآمد، تحصیلات، محل سکونت و تبعیض بر اساس قومیت، جنسیت، گرایش جنسی، سن، ناتوانی و سبک زندگی تنها تعدادی از عواملی هستند که می توانند بر مراقبت، تأثیر منفی بگذارند.
  • این شکاف بر همه افراد، از جمله شما و عزیزانتان تأثیر می گذارد.
  • این موانع درون سنگ ساخته نشده است. آنها را می توان تغییر داد.

امسال؛ سال زیر سوال بردن وضعیت موجود و کمک به کاهش این وضعیت معیوب است. گوش دادن به دیدگاه های افراد مبتلا به سرطان و جوامع آنها و اجازه دادن به این تجربیات زیسته که افکار و اعمال ما را هدایت کند. اینگونه است که می‌توانیم راه بهتری برای انجام کارها و ایجاد چشم‌اندازی منصفانه‌تر از آینده تصور کنیم ؛ آینده‌ای که در آن مردم زندگی سالم‌تری داشته باشند و به خدمات بهداشتی و سرطان دسترسی بهتری داشته باشند، مهم نیست در کجا متولد می‌شوند، در کجا رشد می‌کنند و چه سن و سالی دارند.

در روز جهانی سرطان، در مورد شکاف های مراقبت از سرطان خواهید آموخت:

1- اقدام کردن، متحد کردن صداها و اقدام

همانطور که کمپین ما ادامه دارد، ما به افراد همفکر خواهیم پیوست زیرا می دانیم زمانی که متحد هستیم قوی تر هستیم. ما پیشرفت دنیای واقعی را در اشکال مختلف آن جشن خواهیم گرفت و اجازه خواهیم داد که این حرکت به مبارزه ما برای عدالت دامن بزند. ما بیشتر از انتشار این خبر انجام خواهیم داد ما آن را از پشت بام ها فریاد خواهیم زد. ما اتحادهای قوی تر و همکاری های جدید نوآورانه ایجاد خواهیم کرد. اقدامات ما می‌تواند شکل‌های بی‌شماری داشته باشد:

  •  ایجاد انگیزه در همسایگان برای ارائه خدمات حمل‌ونقل برای درمان سرطان برای یک همسایه بیمارشان
  • اطمینان از ارائه گزینه‌های غذایی سالم و مقرون‌به‌صرفه در مدرسه
  •  بسیج کردن دوستان، خانواده، همکاران و جوامع، چراکه ما می دانیم که با هم تقریباً می توانیم به هر چیزی دست یابیم

2- ما با هم صاحبان قدرت را به چالش می کشیم

سال آخر کمپین، به معنای واقعی کلمه جلب توجه به سطح بالاتر است. ما صدای خود را برای تعامل با رهبران خود بلند خواهیم کرد. اکنون که دانش و جامعه‌ای متحد در کنار خود داریم، آماده هستیم تا پایه‌های بی‌عدالتی را به لرزه درآوریم، تا به حامیان مادام العمری تبدیل شویم که کاملاً مجهز به فشار برای تغییر پایدار باشیم.

ما با هم مطمئن خواهیم شد که رهبران ما بدانند که ما خواستار تعهد به اولویت بندی سرطان، ایجاد استراتژی های نوآورانه طراحی شده برای مقابله با نابرابری و سرمایه گذاری منابع خود برای دستیابی به جهانی عادلانه و عاری از سرطان هستیم. ما از رهبران می‌خواهیم که نابرابری‌های بهداشتی را با رسیدگی به علل ریشه‌ای آن‌ها از بین ببرند و اطمینان حاصل کنند که همه در زمان، مکان و چگونه به خدمات بهداشتی با کیفیت دسترسی دارند.

منبع: https://www.worldcancerday.org

مترجم: مجید عباسی

نظرات کاربران (0 نظر)
ثبت دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Footer Background
کلینیک پردیس

مجموعه درمانی پردیس شیراز در سال هشتاد وچهار با شعار سلامت نیاز نخست و با هدف ارتقاء سلامت مجموعه درمانی پردیس شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.

لینک های مرتبط

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


اطلاعات تماس

apartment آدرس : فارس، شیراز، تقاطع باهنر جنوبی انستیتو کانسر پردیس
call شماره تماس : 07191003888

تمام حقوق مادی و معنوی برای کلینیک پردیس محفوظ است طراحی, پیاده سازی و سئو توسط افران