راههای درمان سرطان را بشناسید

قبل از هر چیز بهتر است با مفهوم کلمه سرطان بیشتر آشنا شویم و راه های درمان سرطان را بشناسیم. رشد غیر قابل کنترل سلول های غیر طبیعی در هر نقطه از بدن را سرطان می نامیم. بیش از 200 نوع سرطان وجود دارد. هر چیزی ممکن است باعث ایجاد یک سلول غیر طبیعی شود که سرطان را به وجود بیاورد. آنچه مهم است، تشخیص به موقع سرطان می باشد که امید به اثربخشی درمان را به دنبال دارد. دسته بندی کلی عوامل مرتبط با سرطان یا عوامل بیماری زا به شرح زیر است:

  1. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا سمی
  2. قرار گرفتن در معرض تابش یونیزان
  3. برخی از عوامل بیماری زا
  4.  ژنتیک انسانی

هدف از درمان سرطان

روش های درمان سرطان با استفاده از جراحی، پرتو درمانی، داروها و سایر روش های درمانی برای کوچک کردن سرطان یا متوقف کردن پیشرفت سرطان است. راه های درمان زیادی وجود دارد که بسته به وضعیت خاص شما ممکن است یک روش درمانی دریافت کرده یا ترکیبی از دو روش را برای بهبودی خود دریافت کنید. هدف از درمان سرطان یا Cancer Treatment رسیدن به درمانی برای بیماری شما می باشد که یک طول عمر عادی را برای شما به ارمغان می آورد. بسته به نوع سرطان شما ممکن است، در مان شما میسر باشد یا نباشد. موردی دیگری که وجود دارد این است که راه درمان برای کوچک کردن یا کند کردن رشد سرطان است تا مدت زمان طولانی بدون علامت به زندگی زیبای خودتان ادامه دهید.

درمان اولیه سرطان:

 هدف از این درمان این می باشد که به طور کامل سرطان را از بدن شما خارج می کنند و یا تمام سلول های سرطانی را از بین می برند. از هر گونه درمان سرطان می توان به عنوان یک درمان اصلی استفاده کرد، اما متداول ترین نوع درمان اولیه برای سرطان های شایع، جراحی است.

درمان کمکی سرطان:

با توجه به اینکه ممکن است سلول های سرطانی بعد از درمان اولیه باقی بمانند، این درمان به از بین بردن یا کاهش احتمال بازگشت مجدد سرطان کمک بسزایی می کند. از هر گونه درمان سرطان می توان به عنوان درمان کمکی استفاده کرد از جمله: شیمی درمانی، پرتو درمانی و هورمون درمانی و ... .

درمان تسکین دهنده سرطان:

این درمان به تسکین عوارض جانبی درمان یا علائم ناشی از خود سرطان کمک می کند. جراحی، پرتو درمانی، شیمی درمانی و هورمون درمانی همگی برای تسکین علائم Cancer مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار این موارد استفاده از داروها ممکن است درد، تنگی نفس و ... را تسکین دهند. همچنین قابل ذکر می باشد که درمان تسکین دهنده می تواند همزمان با سایر روش های درمانی که برای درمان سرطان شما در نظر گرفته شده مورد استفاده واقع شوند.

راه های درمان سرطان

راه های بسیاری در معالجه و تشخیص سرطان وجود دارد. گزینه های درمانی شما به عوامل مختلفی مانند نوع و مرحله سرطان، سلامت عمومی و ترجیحات شما بستگی دارد. شما و پزشک مربوطه با هم می توانید از مزایا و خطرات ناشی از هر درمان سرطان برای اینکه کدام یک از روش ها برای شما بهتر و مفید تر است، استفاده کنید در این قسمت به توضیح روش های درمان و جزئیات آن می پردازیم تا دید شما را به دنیای سرطان باز کنیم. سرطان و راه های درمان آن را برای شما بشکافیم تا با دانایی و اطلاعات بیشتر از این بیماری در مقابله و مواجه با آن از اطلاعات کافی برخوردار باشید. با وجود این بیماری زندگی برایتان شیرین و لذت بخش باشد.

جراحی و درمان سرطان

جراحی یکی از قدیمی ترین راه های درمان سرطان می باشد و امروزه هم برای درمان بسیاری از سرطان ها موثر است. هدف از عمل جراحی از بین بردن سرطان یا قسمت های بیشتر سرطان می باشد. این روش به حذف تومور سرطانی می انجامد. با این حال، تضمینی برای اینکه سلول های سرطانی به بافت های اساسی نفوذ نکرده باشند و از بین بردن آن ها غیر ممکن باشد وجود ندارد.

دلایل انجام عمل جراحی

  • آیا سرطان شیوع یافته یا برعملکرد سایر اندام های بدن تاثیر گذاشته
  • برای اینکه متوجه شوید سرطان در کجا واقع شده
  • برای از بین بردن یا برخی از سرطان
  • برای بازگرداندن ظاهر یا عملکرد بدن
  • برای رفع عوارض جانبی
  • تشخیص سرطان 

شیمی درمانی

روش دیگری که در درمان سرطان کاربرد دارد، شیمی درمانی است. داروهای شیمی درمانی با جلوگیری از تقسیم سلول های سرطانی، سرطان را درمان می کند. بدن سالم دائما از طریق تقسیم و رشد سلول ها را جایگزین می کند اما با بروز سرطان سلول ها به طورغیر قابل کنترل تولید مثل می کنند. داروهای شیمی درمانی در تقسیم و تولید مثل سلول های سرطانی تداخل ایجاد می کنند. یک دارو به تنهایی یا ترکیبی از داروها می توانند این کار را انجام دهند. داروهای شیمی درمانی می توانند منبع تغذیه سلول های سرطانی را مورد حمله قرار دهند تا مواد غذایی لازم برای رشد سلول های سرطانی به آن ها نرسد. سیستم تقسیم سلولی سرطان را با مشکل مواجه می کند و از رشد آن ها جلوگیری می نماید. سلول سرطانی را به خودکشی ترغیب می کند که در اصلاح پزشکی به آن آپوپتوز می گویند.

پرتو درمانی یا رادیوتراپی

در پرتو درمانی از پرتو های پر قدرت مانند اشعه X یا پروتون برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می کنند. پرتو درمانی به 3 دسته تقسم می شود:

  • رادیوتراپی خارجی
  • رادیوتراپی داخلی (براکی تراپی)
  • رادیوتراپی سیستمیک

پرتو درمانی به DNA سلول های سرطانی و ناحیه مورد هدف آسیب وارد می کند و از تقسیم و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می شود. اگر چه در این روش به سلول های سالم آسیب وارد می شود ولی اکثر سلول ها سالم بهبودی خود را بدست می آورند. هدف از این درمان حداکثر آسیب به سلول های سرطانی و حداقل آسیب به بافت های سالم است.

ایمونوتراپی

ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی بعد از جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی جز درمان های تاثیرگذار محسوب می شود. در این درمان از سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان به کار گرفته می شود. سرطان می تواند بدون بررسی در بدن شما زنده بماند زیرا سیستم ایمنی بدن شما را به عنون یک متجاوز تشخیص نمی دهد. سیستم ایمونوتراپی می تواند به سیستم ایمنی بدن شما کمک کند تا سرطان را ببیند و بعد آن را مورد حمله قرار دهد.

هورمون درمانی

برخی از سرطان ها مانند سرطان سینه توسط هورمون های بدن شما تقویت می شوند. از بین بردن هورمون ها از بدن یا مسدود کردن اثرات آنها ممکن است که سلول های سرطانی از رشد خود دست بر دارند. هورمون درمانی بیشتر زمانی انجام می شود که سلول های سرطانی دارای گیرنده های هورمونی از جمله استروژنی و پروژسترونی باشند. به معنایی دیگر این درمان در افرادی که در تومور آن ها گیرنده های استروژن و پروژسترون مثبت باشد، اثر بهتری دارد. اما در مواردی دیگر در بانوانی که بعد از یائسگی مبتلا به سرطان سینه می شوند، صرف نظر از اینکه این گیرنده ها را دارند یا خیر، این نوع درمان انجام می شود. همچنین این نکته قابل توجه می باشد که هورمون درمانی برای جلوگیری از کاهش شکستگی در زنان یائسه موثر می باشد.

جمع بندی

برخی از روش های درمان تاثیر بسزایی در از بین بردن سلول های سرطانی دارند اما ممکن است با اشکالاتی نیز رو به رو باشند. به عنوان مثال جراحی و پرتودرمانی مؤثر است، اما آنها فقط یک منطقه سرطان را درمان می کنند. شیمی درمانی می تواند سلولهای سرطانی را که در سراسر بدن پخش می شود ، درمان کند اما دارای عوارض جانبی بسیار سمی است. همه این درمان ها امروزه هنوز در حال استفاده هستند و احتمالاً برای مدتی مورد استفاده قرار می گیرند، گرچه آنها تنها نوع درمان نخواهند بود. با پیشرفت علم تشخیص، پیشگیری و درمان سرطان برای جامعه پزشکی آسان تر شده است. هر روز با کشف روش های درمان جدید و داروهای متناسب با آن مرگ و میر مبتلایان به انواع سرطان در سراسر دنیا کمتر می شود.

یکی از عوامل مهم که به نجات دادن زندگی شما کمک می کند، تشخیص زود هنگام و به موقع سرطان می باشد. شما با مطالعه و آگاهی بیشتر نسبت به انواع سرطان و روش های پیشگیری خطر ابتلا به آن را کاهش می دهید و یا در صورت بروز مشکل به پزشک مربوطه مراجعه خواهید کرد. مجموعه درمانی پردیس شیراز در راستای حفاظت و ارتقا سلامت شهروندان گامی بزرگ برداشته است. این مرکز شامل بخش های فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی می باشد که در کنار آن ها به ارائه خدمات تشخیص سرطان و ارائه خدمات فوق تخصصی رادیوتراپی می پردازد. در انستیتو کانسر پردیس کادر درمانی با تجهیزات مدرن، دانش و آگاهیشان نهایت تلاش خود را برای بهبودی و سلامت شما عزیزان به کار می گیرند. 

تاریخ مطلب : 6 آذر 1399 R 4:30

به این مطلب امتیاز دهید :



نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید .

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید (مثلا : رضا دهقان)
لطفا پست الکترونیک خود را وارد کنید پست ااکترونیک وارد شده معتبر نیست
فیلد نظر شما اجباری است .

مازیار ابراهیمی

عالی بود

مازیار ابراهیمی

عالی بود

پری نوروزی فر

بسیار خوب

Aa

داره گریم می گیره

علی اصغراشرفزاده

باسلام.اطلاعاتتون مفیدومختصربود.ممنونم.

احسان رجبی پور

من تغییر عادات اجابت مزاج دارم.۵۱سال سن دارم.استرس وترس واضطراب دارم.سندرم روده تحریک پذیردارم.سابقه ناراحتی معده وابترش وسوزش سردل ومعده درد دارم.هنگام تخلیه روده درد دارم مدتی است که قطر مدفوع تغیر کرده وگاهی اسهال وگاهی یبوست دارم.تپش قلب دارم.دکترگفت باید کولونوسوپی شوی ولی من ترس دارم نفخ دارم گاهی اوقات پایین شکم درد دارد.یشتروقات صبح که ازخواببیدادمی شوم احساس دفع مدفوع شدیددارم وگاهی کتوم یک دفعه تخلیه می سود وگاهی وقتها صبح هاتخلیه منقطع است ودوالی سه مرتبه وبه فاصله چنددقیقه جهت تخلیه به دستشوی می روم.احساس درد وتنگی درمقعددارم.چکارکنم.

ممنون خداخیرتون بده

ممنون خداخیرتون بده

جعفر فتح علی بیگی

مطلب ارائه شده تا حدود زیادی اگاهی خوانده رادر ارتباط با موضوع مطرح شده(سرطان روده)بالا میبرد و در کل مطلب مفیدی است

پروین نیکپیما

عالی

Saboorii90

با سلام مطالبتون خیلی مفید بود

علی اکبر محمدیان

عالی بود

امیری

تشکر خیلی عالی توضیح داده شده

حسین جوادپور کومله از لنگرود

خیلی جالب بود

حسین امجدیان

مطالب عالی بود ممنون و خسته نیاشید

zynbshfeii

سلام خسته نباشید اگه فقط ط این علائم فقط یکی یادوتا داشته باشیم باید بریم ازمایش بدیم

شراره علی دوست

سلام من سالهاست مشکل معده و سندرم روده تحریک پذیر دارم در تیر ۹۹ کرونا گرفتم و ۴۵ روز درگیر بودم بعد از آن من همش دچار اسهال و دلپیچه هستم دکتر معده هم رفتم چند تا آزمایش مدفوع و خون دادم ولی گفتن میکروبی نیست و داروی مبورین ۲۰۰ و لوپرامید در هنگام اسهال شدید بهم دادن که فقط کمی بهتر شد حالم و متاسفانه اسهال هام همینطور ادامه داره احتمال این که سرطان روده باشه چقدر هست چکار باید بکنم آیا درمانگاه شما می تونه تشخیص بده مشکلم چیه که مراجعه کنم؟

محبوبه خرسندی نیا

عالی بود متشکرم

بهتاش مرادی

سلام، بنده اکثر شبها با تپش قلب شدید از خواب بیدار میشم، چنتا باد گلو میزنم دوسه بار دستشویی میرم و مقدار کمی مدفوع تخلیه میکنم بعد از این کارها و خوردن شربت معده و آب گرم یواش یواش فشار خونم نرمال میشود، چنتا دکتر رفتم ولی تشخیصی ندادن، لطفا راهنمایی بفرمایید.

رامین امیری

سلام من ۱۸ سالمه امروز وقتی مدفوع کردم خون مشاهده کردم رنگش روشن بود دردی ندارم الان چند ساعت میگزره و هیچ علائمی ندارم فقط کمی احساس سوزش مثل یبوست دارم این ممکنه سرطان باشه ؟ لطفا کمکم کنید ممنون راستی هندونه خیلی زیاد خوردم صبحانه یک فنجان قهوه خوردم و فندق و پسته البته یک تکه پوست فندق هم وقتی خوردم به اشتباه قورت دادم و همانطور که گفتم مدفوعم دارای خون که رنگش قرمز روشن بود با تشکر

محمدرضا نصرآبادی

سلام. دستتون درد نکنه.نکات بسیار مهمی ارایه کرده بودید. ممنون از محبت شما سپاسگزارم.

بی بی صفیه

عالی

عباس طلائی

.آگاهی دهنده وبسیار عالیست.سپاس از همدلیتان

حبیب اَبدال

مطالبتون خیلی عالیه

محمدرضا صابریان ثانی

من ارسال 1398متوجه شدم که بیماری کولون کانسر ومتاستاز کبد شدم و اکنون مدت یکسال و نیم هست که درشیراز تحت انجام عمل جراحی وشیمی درمانی هستم وفعلا طبق آزمایشهای انجام شده لکه های کبدی ام خیلی کوچک شده به اندازه یک سانت رسیده وفعلا تحت نظر آقای دکتر مهدی دهقانی متخصص انگلوژی هستم که بعداز رفع لکه باید به آقای دکتر جراحم آقای دکتر شمسایی فر مراجعه کنم که روده ام فعلأ درکیسه کلونستومی هست ،تا ببینیم نظر ایشان در رابطه با اینکه روده به داخل بدن برود .فعلأ درحال مداوا هستم

فاطمه

عالی

اا

عالی

کریم گلابی اذر

سلام بسیار مهم است که به بیماران مبتلا به سرطان کمک میکنید تشکر از شما

فواد خواستار

سپاس از توضیحات جامع و مفید آن مجموعه محترم، سیاه شدگی انتهای روده علائم چه چیزی می باشد؟

مظاهر عابدینی

خوب بود ممنون

سعیده انصاریان

عالی

زری حسین پور

توضیحات بسیار عالی و شفاف بود. سپاسگزاریم

الناز

سلام و عرض ادب من چند وقتیه درد در قسمت پهلو ها و شکم دارم،مدفوع و ادرار خونی هم دارم،کم خونی هم دارم وگاهی اوقات یبوست و در هنگام دفع درد دارم؛ آیا ممکنه مشکوک به سرطان روده باشم؟

مسعودتوکلی خلیل اباد

باسلام.وتشکر ازگاهی بخشی شما بنده بعد ازمطالعه مطالب سودمند.وواضح شما تصمیم گرفتم این موارد مهم وحیانی را بدون فوت وقت پیگیری نمایم. خیلی ممنون.

ویولت آریایی

سلام خیلی خوب وجامع بود

احمدمیرزائی

عالی

Robab Barzgosha

مطالب زیادی را از گوگل در رابطه با این بیماری مطالعه کردم اما اطلاعات شما بسیار جامع وپر محتواتر از همه بود. ممنونم

مجید پیشقدم

نمیتونم خوب تخلیه کنم سمت راست پایین شکمم مدام درد میکند،

پژمان

مطالبتون سازنده و مفید بود

پژمان

مطالبتون سازنده و مفید بود

حسین هدایت

عالی بود

بسم الله خلیل

تشکر از کمک شما من یک ماه میشه بعد از غذا خوردن زیاد توالت میرم و اول ابکی بود حالا کمی سختر شده میتانین بریم کمک کنید تشکر

رضا صیادی

عالی،پاسخ سوالاتم را گرفتم.ممنون

منصور جعفری

مفید ، مختصر و کامل . سپاس

سیدهادی سیدی خیرآبادی

برادر من متاسفانه دچار این بیماری شده میشه بفرمایید بعد از مراحل درمانی بهبود حاصل میشود

خسروشکری

بسیارجامع وکامل

محمد مطیعی آزاد

مطالب مفیدی بود. تشگر

M

سلام خسته نباشید ببخشید adenocarcinoma with mucinous differentiation یعنی چی؟ ممنون میشم جواب بدید

علی شمس بیرانوند

عالی بود ولی همه این دردها بلاخره در بدن هرکسی به نوعی یافت میشود،،، آدم رو به شک میندازه که چکاب کامل از بدن برای هریکسال یکبار واجبه انجام بده

يلدا لايقى

اگر تو سن ٣٥ سالگى مبتلا به سرطان روده شده باشم اميدى به درمان هست؟ چون تمام علائم و موارد رو دو حد شديد دارم ولى ميترسم برم آزمايش بدم

ممنون از توضیحات شما خیلی مفید بود

ممنون از توضیحات مفیدتون

مرتضی صادقی

واقعا مفیدبود هم کامل هم جامع جواب تمام سوالهای توی ذهنم رو یکباره پاسخ داد

محمد رضایی

مریضی بسیار سختیه اگر به موقع بهش رسیدگی نشه

محمد رضای

آیا برای سنین بالای هفتاد سال قابل درمان هست؟

محمد رضای

آیا برای سنین بالای هفتاد سال قابل درمان هست؟

محمد ابراهیمی

مطالب خیلی عالی بود

ورشید

اطلاعات مثبتی رادادید.

شهبازی

سلام من مدت ۳ماه به صورت چند هفته یکبار دچار یبوست شدید می شوم جرات رفتن به دکتر رو ندارم ولی سال ۹۶ کلو نسکوبی رو انجام دادم مشکلی نبود وبعد از مدتی خوب شدم از وقتی که واکسن کرونا رو زدم دور اول مشکل پیاد کردم دوز دوم بدتر شدم فاصله بین دوز دوم وسوم بهتر بودم ولی الان دوباره اذیت میشم لطفا راهنمایی کنید

سارا

مرسی بابت اطلاعات کامل و دقیقتون

میترا خوشبخت

♥ممنون بابت کمکتون

حمیدرضاصابری

عمده مشکل من یبوست میباشد کولونوسکوپی هم انجام دادم پولیپ یک عدد برداشته شد آزمایش هم خوش خیم تشخیص داد برای یبوست چکنم

یوسفی

من تقریبا دوسال میشه هر ماه چند روز درد پهلو به سمت پایین شکم سمت چپ درد میگیره همراه با کمردرد و هنگام مدفوع و ادرار کمردرد ودرد پهلورو دارم به چه دکتری باید مراجعه کنم علت چیه؟

یوسفی

من تقریبا دوساله درد پهلو سمت چپ به سمت پایین وکمردرد دارم هر ماه یه بار این درد و دارم هنگام مدفوع و ادرار کمردردو درد پهلو میگیرم علت چیه و به چه دکتری مراجعه کنم

محمد شفیغی

عالی بود. تشکر

نسرین رشنوییان

سپاس از توضیحات جامع وقانع کننده استفاده نمودم

حسینی

ممنونم

امير

بسيار ممنون عالي بود

سعیدی

اگر بشه از طریق آنلاین ارتباط داشت و علائم مشابه متن خوندم انگار هست در من ولی چون از شهر دگه هستم میخواستم درمورد ویزیت اطلاعاتی داشته باشم بیام چکاپ بشم

شکوفه محسنی

سلام.علت خروج خون ب مقدار زیاد جدا از مدفوع و بدون درد علتش چی می‌تونه باشه

محمد فدایی

با سلام.ممن جواب بعضی از سوالاتم را گرفتم.جواب بقیه سوالات را از کجا بگیرم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

مهدی اثناعشری

یه مدت چند ماهی هست شکمم خیلی بزرگ شده هر موقع غذا میخورم کمی پایین شکمم درد کمی همراه سوزش دارد بیرون روییم خیلی سخت و ناجور است ممکنه. راهنماییم کنید

رضا

سلام.خواهشا راهنمایی کنید بنده رو. بنده اقا هستم23ساله مدتی بود خون ریزی پس از دفع مدفوع داشتم و درد زیاد سمت راست شکمم در پهلو.الان خونریزی قطع شده ولی خون مخفی با ازمایش دیده میشه و درد بسیاری دارم و اندازه یک فندق در پهلوم بالا میاد به متخصص گوارش رجوع کردم کلونوسکپی و سی تی اسکن کردم همه نرمال بودش گف که سندروم روده تحریک پذیره ودارو نوشت یک ماهه مصرف میکنم دارو رو بدتر و بدتر شده دردم.دیگه قطع کردم دارو هارو الان باید چیکار کنم به کجا مراجعه کنم .واقعا درد زیاد قسمت پهلوم دارم.

آذر زاهدی

در مورد علائم توضیحات مفید بود سپاسگزارم‌

فرشته

من تمومه این علایم رو دارم ولی چون بچه ی کوچک دوقلودارم همیشه ازپیگیریش ترسیدمونرفتم ک الان بدترم شدم

سادات جعفری

بسیار عالی . ممنون از راهنمایی.

پرویز رضائی

با سلام بر شما من ۵۷ سال دارم سی سال است که شکم درد دارم واز هر دوماه دردش بسیار شدید میشود بعداز ۴یا ۵ روز دیگر خود به خود خوب میشود انقدر دردش شدید است که گه دیگر قابل تحمل نیست ضمنا لازم به توضیح است که سونوگرافی کردم عکسبرداری .تمام ازمایش دیگر انجام داده ام و در مدفوعم خون نسیت ادرارم رنگش به نارنجی تیره میشود .هیچکدام از دکترها جواب درستی نداده اند لطفا مرا راهنمائی فرمائید چون از کار و بارم مانده ام

نیلو

سلام من شوهرم از ماه رمضان درد در دور ناف دارد که هنوز قطع نشد سمت چپ سونو گرافی گرفته پارگی شکم ندارم ممکن است چه مریضی باشد

ایران دریابند

ممنونم ازراهنماییاتون ومطالب تون کمک بزرگی کرد به شناخت این بیماری وتقریبا برای همه سوالاتی که برام پیش اومده بود،جوابای کامل گرفتم،تشکر

حسین عبدی

من متاسفانه همه علائم رو دارم و ازمایش خون مخفیم مثبت شده قراره دوباره ازمایش بدم برا مطمئن شدن ۲۴ سالمه برام دعا کنید

تینا سلیمانی

باسلام وسپاس فراوان خدمت شما عزیزانی که این مطالب رو دردسترس مردم قرار میدین ببخشید من مدتی وقتی عطسه میزنم قسمت سمت راست شکمم خیلی خیلی درد میگیره یعنی بعضی موقع از درد جیغ میزنم علتش چیه ؟ ممنون میشم اگه پاسخ سوالمو بدین 47سالمه خانم هستم

ریحون"

امید وارم هرکی سرطان داره زودترخوب شه:))

مجید مزرعه

عالی

Sasan

خوب بود. تشکر از خیالم راحت شد. که هیچ کدوم از علایم درمن وجود ندارد. تشکر وسپاس ازمطالب کامل وعالی شما بدرود

افسانه عباسزاد

مطلب جامع و آموزنده بود

م_اصغری

با سلام؛ من حدود دو هفته هست که دردهای شکمی شدید دارم؛ گاهی هست و گاهی نیست؛ دچار یبوست و اسهال همزمان شدم. رنگ مدفوعم گاهی سیاه و گاهی قرمز و همراه لخته های خون زیاد و گاهی خون جاری هست؛ اما در مقعدم هیچ مشکلی ندارم. به نظرتون باید پیش چه پزشکی برم؟

Anis Nader ali

سلام من یک خانم ۳۵ ساله ساکن new Zealand هستم من یک سوال دارم لطفا کمکم کنید. مدت دو ماه نیم میشه درد معده. شکم .و درد استغنانهای پشت خیلی شدیدی دارم .هر چی دکتر میرم و داروهای خیلی قوی استفاده میکنم هیچ اثری نمی کند. آیا خدای نکرده من مبتلا به سرطان روده نشدم لطفا به سوال من پاسخ بدید ممنون میشم

مومنی

عذر میخوام درد شکمی که فرمودید میشه بفرمایید کدوم ناحیه از شکم درد میگیره. آیا بخش پایینی شکم مثلا بالای آلت و محدوده ی مثانه هم میتونه علائم این بیماری باشه؟؟؟؟

فرشید نوروزی

سلام.مدتی هست.برای دفع مدفوع به مشکل بر خوردم شاید ر ده روز هم تخلیه نمی شود وبا استفاده سیلاکس وروغن کرچک وزور زدن تخلیه می شود .به سونگرافی رفتم وتنبلی روده دارم.ومدفوع باریک هستش ولی خون ریزی دیده نمی شود سن ۵۴دارم .نا گفته نباشه دیسک کمر هم جراحی شدم .ودر کل در ادرارومدفوع باید زور بزنم.چند بار آزمایش رفتم وسونگرافی خسته شدم..لطفا راهنایی کنید.درد شکم ندارم .کم اشتها نیستم فقط دیر تخلیه می کنم.

بهروز نیکی

عالی بود اطلاعات شما فقط من بیست روزه بابوی غذا حالت نهوع پیدا میکمم دوقاشق غذا بیشتر نمیتونم بخورم مدفوعم الان بوی بد میده که بعد از دو سه روز بو توی تنفسم میفهم

عزت الله زائری

سپاس از اطلاعات ارزشمند شما

محسن

با سلام . ضمن تشکر از اطلاعات خوبتون بنده مشکل دفع مدفوع دارم این مشکل سالها پیش بسیار بسیار ناچیز بود اما الان بسیار درد دارد بنده ب فکر اینکه هموروئید باشه رفتم و کرم آنتی هموروئید خریده و استفاده کردم ک.ن تنها خوب نشد بلکه دردش هم بیشتر شده پول آزمایش ندارم راهی دیگه نیست بدونم علت چیه الان با این مطالب درلهره ی شدیدی گرفتم ک احتمال داره سرطان باشه ممنون از سایتتون

فرزانه حقیقت

من مشکل یبوست سخت دارم... دکترم بهم گفته تنبلی روده دارم با توجه ب عکس و ازمایشات... و دوباره بهم داروهای ملین داده..

احمد

سلام پدرم به این سرطان مبتلا شد وقتی که به پزشک مراجعه کردیم گفت شما باید یک سال پیش می امدین ولی پدرم هیچ علایمیی نداشت فقط لاغر شده بود که ما متوجه نشدیم اولین شیمی در مانی راکه شروع کردیم خیلی خوب بود ولی بعد از شش روز پدرم یک دفعه تشنج کرد اورژانس امد انتقال دادیم بیمارستان متاسفانه بعد ازچهار ساعت فوت کرد. حالا این سوال برام پیش امد چرا پدرم که حالش خوب بود زمین گیر نشده بود ممنون میشم توضیح بدین

احسان

من یک مرد52ساله ام و چندین ساله که ادرارم خونیه و لخته ی خون داره و همراه با درد زیاد ایا این هم نشانه ی سرطان روده اس؟لطفا اگر کسی اینجوری بوده و درمان شده یا اگه کسی رو میشناسین یا چیزی بلدین بهم کمک کنید.هیچ دکتری علتش رو نفهمیده.09398957065

شیما شاهی

بسیار آموزنده ومفید

اسدی

سپاس

زینب محمدزاده

عالی و سرشار از اطلاعات مفید بود

امیرقایدی

عالی

عباس مشهد

من قبل اینکه مدفوع بیاد یک مایع به شکل منی یا خلط یا زرد رنگ اکثر اوقات هم به شکل سس قرمز. بعضی وقت ها هم خون کمرنگ و پرنگ میاد .

علی

سلام من سال گذشته کولونوسکوپی کردم پولیپ سرطانی داشتم که برداشتند الان حدود یک سال گذشته از دو ماه پیش علائم دارم یبوست ، دل درد در قاعده و طرفین شکم ، نفخ شدید ، تغییر حرکات روده ، مدفوع کم و باریک و متقطع ، تهوع و ضعف و بی حالی دارم ، ممکنه عود کرده باشه ؟ بدون کولونوسکوپی امکان تشخیص هست ؟

رامین صالحی

مطالب خیلی قشنگ و عالی بود ٫ تمام این علائم را در روند بیماری پدرم که به بیماری کولون کنسر با متاستاز کبدی و سفاقی شروع و در نهایت .... . من خودم از بیماری ام اس رنج مبیرم چنانچه مطلع هستید حرکات روده ام خیلی کند شده ، تنها مشکلی برایم پیش آماده ، سه الی چهار ساعت قبل از تخلیه متفوع ، قسمت چپ روده بزرگ درد مزمن دارد ، بعد از تخلیه به روال عادی برمیگردد البته بدون درد . خیلی ممنون میشم با کمک فکری در به‌دست آوردن علت یاری کنین.

دکتر حسین پیری

بسیار مطالب مفید و آموزنده بود

ریحانه کریمی

مطالب آموزنده

فرهاد اسدی

ممنون از لطفتون کمک شایانی به بهبود می‌بخشد

احمدعموری

الی ممنون این علایم من دارم امادراهوازمتاسفانه پزشکی نبودکه نرفتم فقط هزینه خرج کردم وکسی نتونست درست معالجه کنه

Reza nzar

من همینجوری اومدم تو سایت و فهمیدم سرطان دارم و دو روز ده زنده‌ام فکر کنم همه سرطان دارن مگه اینکه خلافش ثابت بشه

مصطفی امامی

استرس گرفتم

علیرضا گلی

سلام من مدتی هست که به حالت آبکی و بیشتر وقت بعد از غذا خوردن مجبور به رفتن به دستشویی میشم و اگر روز قبل هم غذا تند یا فلفل خورده باشم در رفع حاجت چند قطره خونریزی دارم

نعمتی

من نظری ندارم ولی مشکل رودہ دارم میشہ کمک کنید لطیفن

اصغر

با سلام ایا داشتن یک یا دو مورد از این علایم هم نشانه سرطان میباشد؟؟

فاطمه

سلام ممنون از مطالب مفیدتون، من تقریبا نصف این علائم رو دارم و با خوندن این مطالب خیلی ترسیدم، خدا خودش رحم کنه

تهمینه متولی

بسیار عالی و مورد استفاده قرار گرفت

الهه

سلول سرطانی پشت روده ریخته یعنی چی؟ علا عمش چیه؟ برا پدرم تشخیص سرطان کبد دادن و دکترش باتوجه به حالو احوالش میگه متاستازه و سلول پشت رودس اما نمونه اب شکمش منفی شده. بیشتر گیج شدیم فقط

علیرضا هاتف

سلام واقعا مطالب کامل و دقیق بود دستتون درد نکنه من خودم حدود ۱۰ ساله دارم با این بیماری می جنگم و از سندرم تحریک پذیر آغاز شده است . آرزوی صحت و سلامتی دارم برای تمامی بیماران سرطانی التماس دعا

مرتضی افروز

من چند سالی هس این شرایط رو دارم و الان هم روزی ۱۰ الی ۱۲ بار باید برم سرویس بهداشتی خیلی هم تخلیه به صورت آبکی و بعضی مواقع سفت و نازک هستش همیشه هم احساس میکنم تخلی به صورت کامل انجام نمیگیره درمان میشم یانه ولش کنم به حال خودش من کارگر نانوایی هستم از هزینش هم خبر ندارم

یاسر

فکر کنم دیگه رفتنی شدم

nastaran

سلام امیدوارم برای کسی این اتفاق پیش نیاد و همه سالم و صحیح باشند.اما من آزمایش مدفوع دادم در جواب به من گفتن شما دارای خون مخفی در مدفوعتون هستین من خودمم مشاهده کردم در مدفوعم خون و در کل خیلی خسته شدم و اشتهاهمم کم شده یعنی چند درصد ممکنه دچار بیماری سرطان روده شده باشم؟ببخشید میشه توروخدا کمکم کنید به سوالم پاسخ بدین؟

مریم محمدی

توضیحات خوب بود ولی کافی وکامل نبود فرد بیمار در روند بیماری پیش رفته، چگونه تغذیه بایدشود

مصطفی

سرطان روده پدر من را درآورد ، زور و توانایی ام را ازم گرفت ، شیره جونم را مکید ، آه آه آه که خسته شدم و آرزوی مرگ دارم

عبدالعلی گل بابا نژاد

سلام حقیر ۵۷سال دبیر بازنشسته در کشور اهل بابل از ۵سال جلوتر بطور کامل دچار یبوست شدم که در ناحیه کمر وباسن و ران گرفتم یک بار از زیر کلونوسکبی سالم گفتن تنگی نخاع جراحی کردم ولی همون درد که هر شب بعداز ۴تا۵ساعت از هر خواب چه روز چه شب مدت از ۴تا ۵ساعت بگزرد درد که داخل پشت انتهای شکم به پشت جلو ران دو طرف بیدارم میکند ولی وقت بیداری اصلا درد ندارم در حرکت قدرت ضعف ندارم حتی ۸کیلو اضافه شده ولی هرگز طبیعی قادر به اجابت مزاج نیستم فقط هر ۵روز با شیلنگ آب ولرم خو دم خالی ولی بی حال وخسته میشم ۶شش ساعت طول مبکشه خودم بگیر م در شهوت و انزال طبیعی مثل قبل تنها مشکلم درد شبانه و۶ساعت بی حاِلی بعد تقیه البته گاهی نیاز به انتی بیوتیک که فقط قرض کوتریماکسازول آرامم می کند البته آزمایش سرطان پروستات دوباره که هربار به یک هم نرسید ۴۵صدم کلیه ودفع ادرار عادی فقط همون شیلنگ اگر آب سرد یا خیلی گرم پروستات تورم ۴۶درصد ولی با مصرف همین قرض فوقذکر به اندازه طبیعی البته با نظر سونوگرافی خلاصه بدون هیچ مشکل خانه و خانوادگی کم کم به مرگ و خلاص شدن فکر می کنم حالم خراب میشه از نظر روحی آخه چه عاملی درد در خواب ویبوست میاره یک ریال بدهکاری ندارم با علاقه و رضایت با دختر عمو خودم که بهترین و زیباترین البته به فکر وذهنی خودم است یعنی ۲۰۰سال باهم باشیم نازنین من است یک پسر دکتر دختر زیبا که دونوه دختر ی هردو پسر عالی داماد بیست هیچ مشکل خانه و خانوادگی ندارم بجز البته واسه پسر که دکتر است اذدوااذدواج نمیکند گاه گاهی صدای بلند میکنم ولی چون از خودم کسی بیشتر دوس ندارم میدونم واسه این نیست چون در حدی ناراحت نمی شوم که آسیب بزنم اصلا اهل زیاده روی یا خصلت در هیچ زمینه نیستم هرگز واسه دنیا قصه نمی خورم حتی فردا ثابت به مرگ من باشد میگم تا فردا وجود این همه لحظات فاصله است پس بیخیال مرگ فرد چون ایمان بخدا دارم نه در پشم بزی صورت بلکه در تفکر بالا تر از قدرت محبعت وهمچیزه فراگیر خدا بالا تر نمی بینم پس به علم حتی که مرگم ثابت کند به فکر نسبی نه کامل رای میدم پس واسه حکمی که وارد حوادث آن حتمی نسیت منطق حکم میکند بیخیال حالا وقتی فردی مثل حقیر تمام امور منفی بایکوت میکند مشکل روحیه معنی ندارد پس درد من جسمی چی هست دکتر باید نظر بده حیرت زده میشم آدم تو بیداری کامل و شامل فعل وانفعال جوان ۲۴ساله ولی در خواب درد و اجابت مزاج بن بست کامل هر ملین که وجود داره وهر روشی که رفا اجابت و تخلیه کمک بکند انجام ولی یک صدم درصد نتیجه نگرفت راستی هر گاه که عروسی بروم شاید یک یا دو نخ سیگار می کشم البته دوستان خنده کنان که بلد نیستم دود بخورم از گلو پایین نمی دم ولی تریاک از سن ۳۰سال تا الان ۵۷سال هستم هر هفته دو گرم در آب جوش تصفیه میل میکنم واگر این باعث میشه پس چرا از ۲۷سال این ۵سال جلوتر چرا اینقدر مشکل نبود تازه مادر پدر و برادران خواهر من همه از جوانی خانواده تریاک کامل حرفه ای مصرف پدرم ۱۰۶ مادر ۹۶عمر کردم من که از همه وضعیت پول و موقعیت بچه های وهمه چیز بجهت مثبت اندیشی و موفقیت در تجارت واسه خودم شاه هستم چرا اینقدر بد آوردم تمام برادرانم برعکس من بدترین مشکل روحیه خانوادگی دارن ولی چنین مورد ندارند البته ظاهر من از پسر ۲۷ساله من جوانتر است نمی دانم چه عاملی درد در آن قسمت ویبوست ایجاد شده تمام داروها وتمام بیماریهای داخلی و خارجی یعنی روحیه انسان حتی حیوانات در این ۵سال مطالب خوندم و تقریبا میدونم راه درمان هر بیماری طوریکه اکثر فامیل با مراجعه به من و دادن یک دارو ویا صحبت جذاب تقریبا در مان میشن ولی خودم موندم فکر کنم خدا میخواد به من که فکر میکردم در تمام امور مثل تجارت بدون ضعف ودارای غیب ثابت کند اشتباه فکر میکنم ولی باز یادم می یاد نه اولا خدا مثل انسان حسادت به بزرگی بنده نداره چون خودش به منو تو فرمود تلاش میتونه تورا اندازه من تو زمین بزرگ کند تازه من در قلب و جان خود ذات خودم خدا جو است ظاهر مذهبی ندارم ولی اندازه توان میترسم وکارطبق دستور خودش انجام میدم بازم موندم که چرا درد در خواب ویبوست که هیچ آزمایشات که هر سال دوبار کامل و شامل جکاب مرض در حقیر تایید نمی کند آخه گاهی مثل آزمایشی سرطان پروستات از دو آزمایشگاههای بابل همزمان انجام ویک مدل همون ۴۵صدم جواب اصلا من خودم اگر پروستات مشکل بگیرم کمتر از یک روز حالت طبیعی از دست میدم در هر قسمت کارای بدن متوجه و اقدام دفاع از فکر مثبت تا اندازه ونوغ تغذیه و استراحت درمان خوب میکنم ولی موندم این درد داخل انتهای شکم به پشت جلو ودوران ویبوست ایجاد شده چیکار کنم البته معذرت میخوام از کسی که متن خونده یک جهت تکرار و زیاده گفتن و زیاد واقعی گفتم چون در جرم شناسی داریم وقتی گفتار زیاد واقعی باشد بازپرس شک به صداقت میکنه خوب اگه دلیل و نظر داشتید بخاطر درمان من یک پیام بفرما یید که من تماس وبا بلیط هوای در زمانی که نوبت لطف کنید انجام وظیفه خودم به زیارت آن عزیزان شریف بیاییم ...صفای هر جه خوبان

آزاد فتحی زاد از ایلام

از توضیحات خوب وعلمیتان سپاسگزارم.سلامت و تندرست باشید.پیشنهادی دارم اگر ممکن هست.اقایان پزشک هنگام مراجعه بیمار به مطب فوری دست به قلم نشن ودارو ننویسم.اول آزمایش ولیکن و....انجام بدن بعد دارو بنویسم.ممنون

مریم

با زبانی ساده و مفید بیان کردین ممنون. من ۴۵سالمه امروز اندو و کلنوسکوپی انجام دادم. بیوبسی گرفتن و دادیم ازمایشگاه پاتولوژی .از ظهر تا حالا همش دارم سرچ می کنم و مقاله میخونم . از این علايم دوتاش رو دارم ولی از استرس حالم بده و دیروز زیر سرم بودم .کاملا روحیمو از دست دادم .بیست و پنج روزه مادر۶۸ ساله ام رو از دست دادم ،بخاطر سرطان مری . نمیدونم وضعیت من چه خواهد شد .

کریم

بنده دارو و فرآورده موضعی از زهر زنبور عسل درست کرده ام که در جلسه اول بعد از یکبار استفاده این دارو از موضع شکم وحاشیه بمدت ۱۴ ساعت اسهال شدید سرطان روده را بند آورده وآنرا به ملین تبدیل کرده و از جلسه دوم مدفوع را به حالت طبیعی بر می‌گرداند جالب‌تر از همه اینکه سلول‌های سرطانی در برابر این فرآورده نمی‌توانند مقاومت دارویی از خود نشان دهند

محمددلشاد

بسیار مفید بود

حسین از تهران

خلاصه شده جامع و کاملی است. سپاسگزارم

امیر

ببخشید من اطراف مقعدم حالت جوش شبیه زیگیل دردناک زده و داخل مدفوع بعضی اوقات حالت لزج(دماغ) داخلش خون هست علایم چی هس

مجتبی احمدی چلمردی

سلام بسیار عالی، به همه دوستان توصیه میکنم اگه علائمی مشاهده کردن بفوریت به پزشک مراجعه کنید، خواهش میکنم جدی بگیرید، ممنونم

جمشید شریف پور

سپاس ، اطلاعات خوب و مفیدی بود ، علائم هشدار دهنده بخوبی توضیح داده شده ، اعتقاد بنده اینست که آزمایش FiT جهت آگاهی و پیشگیری حتما سالی یکبار انجام شود .

جوادی

با سلام من مدتی هست که بعد از خوردن غذا یا ایستادن زیاد به شدت احساس تنگی نفس میکنم و احتیاح به شکستن قولنج دارم و دو هفته ای هم میشه پهلوهام درد میکنه و یک هفته ای میشه خون خلط مانند دفع میکنم دیروز کولونوسکوپی دادم گفتند تومور دارم آیا این علائمی که گفتم دلیل بر متاستاز کردن می باشد؟

جوادی

با سلام من مدتی هست که بعد از خوردن غذا یا ایستادن زیاد به شدت احساس تنگی نفس میکنم و احتیاح به شکستن قولنج دارم و دو هفته ای هم میشه پهلوهام درد میکنه و یک هفته ای میشه خون خلط مانند دفع میکنم دیروز کولونوسکوپی دادم گفتند تومور دارم آیا این علائمی که گفتم دلیل بر متاستاز کردن می باشد؟

حسن باقرزاده

سلام چندماهی است که هنگام و بعد از مدفوع احساس سوزش در ناحیه رکتول دارم و گاهی مدفوع به شکل رشته ای در میاد ،و گاهی شل و سفت میشه .میشه راهنمایی کنید به چه نوع تخصصی مراجعه کنم .؟

ناصر فارس زاده

بنده یبوست و تقریبا بیش از یکساله بواسیر دارم اما مدتیه که به محض خوردن چند لقمه خوراک ، بسرعت احساس دفع مدفوع میکنم دلیلش چیه؟ایا لازم هست آزمایش بروم و چه نوع آزمایشی خوب هست سپاس

آریا زنجانی

درود مطلب بسیار خوبی بود. به امید بهبودی همه بیماران و پیشرفت بیشتر علم پزشکی در ایران عزیزمان. سپاس.

ح. ن

بسیار عالی

سانیا

عالی و مفید بود

رحمت

سلام واقعا خیلی مطالت خوبی بود کسی ادرس یا شماره تلفن ازمایشگاه پردیس شیراز را داره خواهشن اگه کسی داره به شماره ۰۹۱۷۱۲۸۵۸۹۲ بفرسه ممنون میشم

بوسف طاهراحمدی

سلام ممنون از اگاهی که به مردم میدید میخاستم ببینم دیورکولیت روده هم همین علائمو داره

حمید حبیبیان

عالی بود

عزیز موسوی

بسیار عالی و ساده توضیحات داده، کلی اطلاعات مفید هست ،ممنون من بعد از غذا درد شکمی دارم و اسهال میشم اما خونی نیست ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

کریم گلابی اذر

متاستاژ دارم ار کانسر ریه به استخوان تشکر مطالبتان بدرد بخور بود

پارسا

خوب

کریم گلابی اذر

بنده نیز گرفتار متاستاژ کلی بدن بخصوص روده بزرگ هستم

شیلا پروین

با سلام ،پدر من ۷ ماه پیش گفتند به علت سرطان روده فوت کرده مادر مادرم هم به علت سرطان روده فوت شد پس در صد اینکه من دچار این بیماری بشم زیاده آیا؟؟

مسعود قهرمان پی

با سلام و احترام خدمت شما بزرگواران. مطالب فوق‌الذکر بسیار عالی و خوب بودند. و خیالم را آسوده کردند چون هیچ کدوم از علائم فوق را در خود احساس نمیکنم. با کمال تشکر و احترام.

زینب

مرسی

حمزه

بسیار خوب ومفید

عباس

سلام خیلی خوب و جامع بود

مهدی

متشکرم بابت اطلاعاتتون

O.F.O

من پدرم بعضی از این علائم رو داره امروز هم سمت راست شکمش رو گرفته بود و فریاد زنان رفت به سمت دستشویی ولی متاسفانه هر چقدر التماسش میکنیم راضی نمیشه بریم دکتر تو رو خدا بگید چی کار کنیم که بیاد بریم دکتر کل خانواده داریم دیوونه میشیم

Hasan.sdaifi

خيلي مفيد است.

فاطمه شکوهیان مهر مطالب بسیار عالی بود درضمن دخترم ۲۳ سال داره باتشخیص پزشکان مبتلا به بیماری کولون است وتحت درمان ويک ونیم سالیست خیلی سرفه های ناجوری داره وزیاد هم طی پزشکان زیادی تحت‌ درمان بود چه درتهران و همدان‌ که‌ ساکن هستیم تا کنون هيچ نتیجه‌ای هم

خیلی عالی و ارزشمند بود سپاسگزار از مطالب خوبتون

فاطمه شکوهیان مهر مطالب بسیار عالی بود درضمن دخترم ۲۳ سال داره باتشخیص پزشکان مبتلا به بیماری کولون است وتحت درمان ويک ونیم سالیست خیلی سرفه های ناجوری داره وزیاد هم طی پزشکان زیادی تحت‌ درمان بود چه درتهران و همدان‌ که‌ ساکن هستیم تا کنون هيچ نتیجه‌ای هم

خیلی عالی و ارزشمند بود سپاسگزار از مطالب خوبتون

زهرا نقی پور

چیز های بسیار خوبی گفت و باعث شد که من بفهمم سرطان روده بزرگ ندارم

امید افروز

عالی

Pari Movahed

من مدتی است پایین شکمم درد میکند و مدفوعم باریک تر از حد معمول است و به شدت احساس خستگی و ضعف دارم و همیشه احساس میکنم روده هام درست تخلیه نمیشن .

آزاده

ممنون از مطلب خوبتون منم الان ۳_۴ ساله یبوست دارم،اما دو ساله شدید تر شده،حدودا ۱۰ سالم هست میگرن دارم و چون به سردرد عادت داشتم جدی نمیگرفتم،اما الان در مطلب شما خواندم که سرطان متاستاتیک روده اگر به مغز و‌نخاع بزنه از علائمش سردرد و از دست دادن حافظه و تاری دید و‌مشکل در صحبت هست....،متاسفانه من الان تمام این موارد رو دارم،البته فراموشی رو الان یکی دو ماهه دچارش شدم و اینکه ۴۰ سالم هست و‌با دکترم مشورت کردم ربطش دادن به استرس...،دوبینی و تاری دید هم دکتر مغز و اعصاب قبلا گفتن احتمال داره بخاطر خوردن داروی توپیرامات برای میگرن دچارش بشم،الان با فرض این مسائل من باید نگران باشم؟ و اینکه برای اطمینان بیشتر پیش چه متخصصی مراجعه کنم،در ضمن من باکتری فعال معده داشتم،دوره اول انتی بیوتیک دادن بعد دوباره ازمایش تکرار شد و متاسفانه جواب باز مثبت شد و دوباره دوز انتی بیوتیک بالا رفت ،برای همین دکتر گوارش فعلا گفتن مسئله‌ی یبوست بماند برای بعد این موضوع چون مهم‌تره....،الان مطلب شما رو هم خوندم یکم مضطرب شدم.......

مهدی الف

سلام.حدود 3 ساله روده هام درد میکنه.یبوست همیشگی دارم.خون در مدفوع ندارم.کلونوسکپی رفتم گفت سندروم روده است.ولی خستگی و ضعف همیشگی دارم.به نظرتون چکار کنم

ولی خانی

بسیار مفید بود و آگاهی بخش

مجتبی

بسیار مطالب آموزنده و مفید بود

Marzieh hosseini

عالی

سکینه حسینی

ممنون از اگاهی که به مردم میدید من بیماری کولیت دارم جواب ازمایشم نیومده تروخدا برام دعا کنید سرطان نباشه ممنون

محمدسجادزبیر

سلام ممنون از مطالبتون الان ۱۱ساله همه این موارد رو دارم ولی هی کم میشه و زیاد میشه ولی الان چند وقته از درد خیلی اذیتم کنترل مدفوع خودمم ندارم کمکم کنید ممنون

سعید رضی کلایه

با سلام، مطالبی که در مورد سرطان نوشتین خیلی خیلی عالی بود انشاالله خداوند شما و پدر ومادرتو عمر باعزت بده

Lasiona

can you buy cialis online 29 times greater among HRT users compared to non users, according to a study of more than 16, 000 women

س

سلام.کسانی که سرطان دارند با مشاوره پزشکان طب نوین و پزشکان تحصیل کرده طب سنتی و اسلامی شاید بهتر باشه از نوره طبیعی که بوی بدی هم داره استفاده کنم و از گردن به پایین کل بدن رو بزنن و روز های چهارشنبه و جمعه نزنن لطفاً بعد اینکه خوب شدید نظرتون رو به اشتراک بگذارید.خودتون در مورد خواص نوره تحقیق کنید ممنون




طراحی و توسعه توسط افران