مراحل ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در انستیتو کانسر پردیس

دسته بندی : مقالات
schedule 5 سال پیش

درمان رادیوتراپی دارای 5 مرحله است :

ویزیت و مشاوره ،شبیه سازی ، طراحی درمان ،Setup و جلسات درمانی

ویزیت ومشاوره :

بیمار پس از تشخیص بیماری توسط متخصصین مربوطه به انستیتو کانسر پردیس مراجعه و توسط متخصص رادیو آنکولوژی ویزیت میگردد. و در صورت نیاز به رادیو تراپی پذیرش گردیده و وارد پروسه درمانی می شود.

شبیه سازی :

ابتدا برای آغاز درمان ، بیمار به بخش سی تی اسكن برای انجام CT Simulation یا شبیه سازی بادستگاه سی تی اسكن مراجعه می نماید. انجام این شبیه سازی برای درمان دقیق ناحیه ای كه می بایست تحت درمان قرار گیرد ضروری می باشد .در مواردی برای ثابت نگه داشتن و عدم جابجایی عضو مورد نظر بیمار از فیكساتور استفاده می شود.هنگام شبیه سازی برای اینکه بیمار در حین شبیه سازی و درمان حرکتی نداشته باشد از وسایل بی حرکت سازی بیمار مانند ترمو پلاست، واکیوم و .... استفاده می گردد.

طراحی درمان :

طراحی درمان پس از انجام سی تی اسكن توسط متخصصین فیزیك پزشكی انجام می شود و به مفهوم استفاده از نرم افزارهای پیشرفته برای محاسبه ی رساندن حداكثر میزان پرتو به بافتهای تومورال و حداقل آسیب به بافت های سالم است.

SETUP :

در روز اول درمان ،بیمار در اتاق درمان (بونكر) تحت نظر پزشك متخصص، فیزیسیت و با حضور كارشناسان درمان بر اساس داده های طراحی درمان به روی تخت Set میشود و پس از نهایی شدن این مرحله ،جلسات درمانی بیمار آغاز می گردد.

جلسات درمان :

جلسات درمانی بیمار بر حسب نوع و مرحله بیماری و روش درمان انتخابی توسط متخصص رادیو تراپی مشخص می گردد. در مدت درمان بیمار در اتاقي كه از نظر عبور اشعه عايق است بي حركت بر روي تخت درمان قرار مي گيرد. هر جلسه درمان تنها چند دقيقه به طول مي انجامد.

بیمار، طی درمان به طور مستمر دو بار در هفته توسط پزشک متخصص ویزیت وروزانه توسط پرستار، روند درمان بیمار بررسی می شود و با توجه به تشخیص و صلاحدید پزشک آزمایشات مورد نیاز درخواست و نتیجه آنها را بررسی می شود تا در صورت بروز عوارض، اقدامات لازم جهت کنترل آنها انجام شود.پس از اتمام درمان، ویزیت بیمار جهت پیگیری و اقدامات تشخیصی درمانی بعدی انجام می شود و پرونده پزشكی بیمار شامل گزارش تمام مراحل درمان به بیمار تحویل داده می شود.

انستیتو کانسر پردیس ازسال 1397شروع به فعالیت نموده است و در راستای بهبود کیفیت تاکنون بصورت مداوم قدم به جلو نهاده و در زمینه 3D کا نفورمال بهترین درمان را ارائه داده است .

انستیتو کانسر پردیس مجهز به دو دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی High Energy می باشد که پرتو اشعه x را پس از طی مراحل لازم به ناحیه تومورال جهت تخریب بافت سرطانی می تاباند :

1-دو دستگاه واریان ویتال بیم با انرژی های فوتون ۶ , ۱۸ MV و الکترون های ۶,۸,۱۰,۱۵ Mv و مجهز به موج اینترنال و MLC جهت شکل دهی فیلدها و همچنین سیستم پورتال فیلم EPID برای کنترل صحت و دقت درمان بیماران است .

این مرکز درحال حاضر با ایجاد امکانات خاص ، تمام سعی و تلاش خود را جهت زیرساخت سازی و آماده سازی علمی وعملی پرسنل فنی و کادر درمان برای انجام تکنیک های پیشرفته مینماید .

نظرات کاربران (0 نظر)
ثبت دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Footer Background
کلینیک پردیس

مجموعه درمانی پردیس شیراز در سال هشتاد وچهار با شعار سلامت نیاز نخست و با هدف ارتقاء سلامت مجموعه درمانی پردیس شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.

لینک های مرتبط

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


اطلاعات تماس

apartment آدرس : فارس، شیراز، تقاطع باهنر جنوبی انستیتو کانسر پردیس
call شماره تماس : 07191003888

تمام حقوق مادی و معنوی برای کلینیک پردیس محفوظ است طراحی, پیاده سازی و سئو توسط افران