بهترین مرکز درمان سرطان در ایران چه خدماتی را به بیماران سرطانی ارائه خواهد داد؟

دسته بندی : سرطان در ایران
schedule 4 سال پیش

تمامی بیمارانی که مبتلا به سرطان می شوند، چه در مرحله تشخیص بیماری و چه در مرحله درمان، نیاز به مراجعه به مرکز درمان سرطان دارند. خدمات مراکز درمان سرطان در راستای تشخیص به موقع بیماری و پیگیری اقدامات لازم جهت درمان، کمک شایانی به بیماران سرطانی می کند. هر یک از مراکز درمان سرطان با توجه به تجهیزاتی که دارند، ممکن است قادر به انجام برخی از روش های تشخیص و درمان سرطان یا تمامی آنها باشند.

سرطان نوعی بیماری شایع است که ناشی از رشد غیرطبیعی سلول هاست و مهم ترین راه نجات از این بیماری، تشخیص به موقع آن می باشد.

پیش از این، مطلبی در رابطه با روش های تشخیص سرطان ارائه نمودیم و به چگونگی انجام این روش ها پرداختیم. پس از تشخیص سرطان و تعیین نوع آن، نوبت به پیگیری راه های درمان سرطان می رسد. بیماری سرطان نیاز به درمان های خاصی دارد و بسیار مهم است که یک مرکز درمان سرطان پیدا کنید که درمان مورد نیاز شما را ارائه دهد. اینکه چگونه یک مرکز درمان سرطان را پیدا کنیم، بستگی به خودمان و معیارهایی دارد که انتخاب ما را تحت تأثیر قرار می دهند.

 

چگونه یک مرکز درمان سرطان پیدا کنیم؟

  • برخی افراد ابتدا یک آنکولوژیست (پزشک معالج سرطان) پیدا می کنند. سپس تصمیم خود را مبنی بر اینکه پزشک کجا کار می کند، اتخاذ می نمایند.
  • برخی افراد ابتدا مرکزی را پیدا می کنند که نوع سرطان آنها را معالجه می نماید. سپس، پزشکی را در آن مرکز پیدا می کنند تا تحت نظر او درمان شوند.
  • نوع بیمه درمانی شما نیز می تواند بر تصمیم شما تأثیر بگذارد. شاید لازم باشد مراکزی را انتخاب کنید که بیمه شما را تحت پوشش قرار می دهند.

اگر گزینه های مختلفی برای انتخاب دارید، می توانید با پزشک خود مشورت نمایید. همچنین، می توانید با سایر افراد مبتلا به سرطان مشورت کنید و از تجربیات آنها با مراکز درمانی خاص مطلع شوید.

مرکز درمان سرطان

تصمیم گیری در مورد انتخاب مرکز درمان سرطان

  • قبل از انتخاب مرکز درمان سرطان موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • این مرکز در زمینه درمان نوع سرطان شما چقدر تجربه دارد و چه تأثیری روی درمان ها داشته است؟
  • چقدر به خانه یا محل کار شما نزدیک است؟
  • چه خدمات پشتیبانی ارائه می دهد؟ آیا به مددکاران اجتماعی؛ متخصصان رژیم غذایی و ... دسترسی خواهید داشت؟
  • آیا این مرکز آزمایش های بالینی را انجام می دهد؟
  • اگر این مرکز دور از شهر و خانه شماست، آیا مکانی برای ماندن شما فراهم می نماید؟

به محض اینکه مرکز درمان مناسب را یافتید، باید ببینید آیا مراقبت های پزشکی را به صورت سرپایی دریافت می کنید یا باید بستری شوید. درمان سرپایی نیاز به بستری شدن ندارد و می تواند در بیمارستان، درمانگاه یا مطب پزشک انجام شود.

 

مراکز درمان سرطان چه خدماتی ارائه می دهند؟

همه چیز بسته به نوع سرطان دارد. اینکه چه روش های درمانی برای یک بیمار سرطانی باید به کار گرفته شود، ملزم به تشخیص سرطان و نوع آن می باشد. قطعاً هر مرکز درمانی تعدادی یا کلیه خدمات مرتبط با تشخیص و درمان سرطان را ارائه می دهد. پیش از این نیز در مورد راههای تشخیص سرطان و راههای درمان سرطان مطالبی را ارائه نمودیم. قبل از اینکه سراغ راههای درمان سرطان و خدماتی که مراکز درمانی در این راستا ارائه می دهند برویم، بایستی بدانیم روش های تشخیص سرطان چیست و چگونه انجام می شود و مراکز درمانی چه خدماتی در این زمینه به بیماران خود ارائه می دهند.

 

خدمات ارائه شده توسط مراکز درمان سرطان در راستای تشخیص سرطان

مرکز درمان سرطان و تشخیص سرطان

در مطلب مرتبط با تشخیص سرطان خواندیم که روشهای تشخیص سرطان شامل مواردی مانند تست های آزمایشگاهی، عکس برداری تشخیصی، آندوسکوپی و آزمایش های ژنتیک می باشند. انتظار می رود کلیه این روش ها در مراکز درمانی سرطان انجام شود.

در تست های آزمایشگاهی، خون یا ادرار بیمار مورد آزمایش قرار گرفته تا به لحاظ قند خون، آنزیم ها، هورمون ها، چربی ها و پروتئین ها تست و بررسی شوند. به غیر از آزمایش خون و ادرار، آزمایش CBC یا شمارش سلول های خونی و تست تومور مارکرها از جمله مواردی هستند که مورد آزمایش قرار می گیرند.

در رادیولوژی یا عکس برداری، تصاویری از اندام ها و ارگان های بدن گرفته می شود تا تومورها و سایر ناهنجاری ها تشخیص داده شود.

در روش آندوسکوپی، از یک لوله کوچک انعطاف پذیر استفاده می شود که در انتهای آن، یک لامپ و یک دوربین فیلم برداری کوچک قرار دارد. از این لوله برای مشاهده بخش هایی مانند مری، معده، اثنی عشر، روده بزرگ یا سایر اندام ها استفاده می شود. همچنین، می توان از آن برای نمونه برداری از بدن به منظور آزمایش استفاده کرد. چندین نوع آندوسکوپی وجود دارد که بسته به اینکه کدام قسمت بدنتان درگیر شده باشد، روش مناسب جهت تشخیص سرطان به کار برده می شود.

مثلاً سیستوسکوپی مربوط به مثانه و مجرای خروج ادرار می باشد. کولونوسکوپی طول روده بزرگ را مورد بازبینی قرار می دهد. ERCP، به تشخیص و درمان مشکلات موجود در کبد، کیسه صفرا، مجاری صفراوی و پانکراس کمک می کند. EDG یا آندوسکوپی فوقانی، به پزشک اجازه می دهد تا داخل مری، معده و اثنی عشر را معاینه نماید. سیگموئیدوسکوپی، برای معاینه یک سوم پایین روده بزرگ کاربردی است و در شناسایی دلایل اسهال، درد شکم، یبوست و ... مفید است.

برونکوسکوپی روشی است که به پزشک اجازه می دهد داخل ریه ها، از جمله برونش ها را بررسی نماید و لارنگوسکوپی، روشی جهت بررسی وضعیت حنجره و تارهای صوتی می باشد.

 

خدمات ارائه شده توسط مراکز درمان سرطان در راستای درمان سرطان

مرکز درمان سرطان و درمان سرطان

هدف از درمان سرطان، رسیدن به شرایطی در بیماری است که بیمار یک طول عمر عادی داشته باشید. درمان سرطان از روش هایی مانند جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، داروها و سایر روش های درمانی انجام می گیرد. بسته به نوع سرطان، ممکن است درمان میسر باشد یا نباشد. حتی ممکن است لازم باشد یک یا چند روش درمانی برای درمان به کار گرفته شود.

روش جراحی در درمان سرطان، یکی از قدیمی ترین روش ها می باشد که به حذف تومور سرطانی می انجامد. با این حال، ممکن است سلول های سرطانی به بافت های اطراف نفوذ کرده باشند و از بین بردن آنها از طریق جراحی غیر ممکن باشد. در پرتودرمانی یا رادیوگرافی ازپرتوهای پرقدرت مانند اشعه ایکس برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. هدف این درمان حداکثر آسیب به سلول های سرطانی و حداقل آسیب به بافت های سالم است.

شیمی درمانی از دیگر خدماتی است که توسط مراکز درمان سرطان ارائه می شود. در روش شیمی درمانی، با استفاده از یک دارو یا ترکیبی از داروها، در تقسیم و تولید مثل سلول های سرطانی اختلال ایجاد می نمایند. در صورتی که روش های جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی به نتیجه نرسد، ایمونوتراپی یا سیستم ایمنی درمانی می تواند تأثیرگذار باشد. هورمون درمانی یکی دیگر از روش های درمان سرطان است که در سرطان هایی مانند سرطان سینه که توسط هورمون های بدن شما تقویت می شوند، با از بین بردن هورمون ها، مانع رشد سلول های سرطانی می شوند.

تمامی این روش های درمانی که برشمردیم، خدماتی هستند که در اکثر مراکز درمانی سرطان ارائه می شوند. قبل از هر چیزی باید مشخص شود با توجه به نوع سرطانی که مبتلا به آن هستید، به چه درمانی احتیاج دارید. پس از آن می توانید در مورد مراکز درمانی که روش درمانی مورد نیاز شما را ارائه می دهند، تحقیق کنید

 

مرکز درمان سرطان پردیس چه خدماتی را به بیماران ارائه می دهد؟

مرکز درمان سرطان پردیس

کلینیک پردیس در سال 84 با هدف ارتقاء سلامت شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع آغاز به کار نمود. مجموعه درمانی پردیس در ابتدا دارای بخش های اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی بود و پس از استقبال شهروندان از خدمات درمانی، بخش های دیگری مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی را اضافه نمود. این مجموعه هم اکنون دارای کلینیک های تخصصی زیر می باشد:

کلینیک گوارش: در این کلینیک، با بهره گیری از اساتید مجرب و همچنین دستگاه های پیشرفته در تشخیص و درمان انواع بیماری های سیستم گوارش فعالیت دارد.

کلینیک پستان: در این کلینیک، خدماتی مانند غربالگری سرطان پستان، ماموگرافی، سونوگرافی، جراحی سرطان پستان، کموتراپی سرطان پستان، هورمون درمانی سرطان پستان، مشاوره های پیشگیری از سرطان پستان و ... ارائه می شود. متخصصین پستان مرکز درمانی پردیس با دیگر متخصصین حوزه های جراحی، تصویر برداری، آنکولوژی، پاتولوژی، جراحی پلاستیک، ژنتیک، پرستاری و روانشناسی به منظور تشخیص و درمان بیماری های مربوط به پستان همواره در همکاری و تعامل هستند.

کلینیک یوروآنکولوژی: در این کلینیک، به تشخیص و درمان بدخیمی های سیستم کلیه و مجاری ادراری با کادری حاذق و در فضایی مناسب پرداخته می شود.

کلینیک تغذیه: در این کلینیک، با توجه به نوع سرطان و نوع درمان، خدمات حمایتی تغذیه ای برای بیماران تحت درمان و نیز سایر بیماران مراجعه کننده ارائه می شود.

کلینیک روانشناسی: این کلینیک دارای محیطی استاندارد می‌باشد که تمامی خدمات مشاوره‌ی فردی و گروهی‌، خانواده‌درمانی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی را ارائه می‌دهد. این مرکز یکی از بهترین مراکز مشاوره در سطح منطقه محسوب می‌شود و به عنوان اولین و تخصصی‌ترین مرکز ارائه دهنده درمان‌های نسل چهارم روانشناسی می‌باشد

کلینیک زنان و مامایی: در این کلینیک، غربالگری سرطان دهانه رحم با انجام تست پاپ اسمیر انجام می شود و این بخش، تحت پوشش تمام بیمه های درمانی می باشد.

 

خدمات و بخش های مرکز درمان سرطان پردیس

مرکز درمان سرطان پردیس

بخش آزمایشگاه: آزمایشگاه مرکز درمانی پردیس از تجهیزاتی مانند اتوآنالیزر، سل کانتر فول دیف و دستگاه های آزمایشات هورمونی می باشد. خدماتی که توسط این کلینیک ارائه می شوند، عبارتند از: کلیه آزمایشات بیوشیم، هورمونی، خون شناسی، ایمونولوژی، سرولوژی، آزمایشات پیش از تولد جنین و انجام کلیه آزمایشات پیگیری دیابت.

تصویربرداری: این بخش خدماتی مانند سونوگرافی و رادیولوژی را ارائه می دهد که شامل خدماتی مانند انجام رادیوگرافی، رادیوگرافی OPG، سونوگرافی عادی و رنگی از کلیه، سینه و اندام های داخلی بدن می باشد.

بخش رادیوتراپی: مرکز درمان سرطان پردیس از تمامی امکانات لازم جهت ارائه انواع روش های پرتودرمانی برخوردار است. در انستیتو کانسر پردیس از آخرین امکانات روز دنیا و نسل جدید شتاب دهنده ها، سیستم طراحی درمان و سیستم دوزیمتری جهت درمان بیماران استفاده می شود. تصویربرداری قبل از هر جلسه درمان با استفاده از سیستم تصویربرداری EPID جهت بالابردن کیفیت درمان بر طبق استانداردهای بین المللی اعلام شده به روش SAL و NAL برای تمامی فیلدهای درمانی انجام می شود و این در جهت بهبود و افزایش دقت و کیفیت درمان می باشد. کادر درمانی مستقر در انستیتو کانسر پردیس کادری مجرب و با سابقه در زمینه پرتودرمانی و درمان های نوین می باشند. در انستیتو کانسر پردیس چرخه كامل راديوتراپی از تصوير برداری تا درمان از آخرين تكنولوژی های روز دنيا تهيه شده است.

خدمات شیمی درمانی: در انستیتو کانسر پردیس خدمات شیمی درمانی سرپایی در محیطی آرام و استاندارد توسط پرستاران مجرب و دوره دیده و پزشکان متخصص و بهره گیری از انواع پمپ های انفوزیون(دستگاهی که به صورت اتوماتیک تزریق را در طول مدت مشخص انجام می دهد) سرنگ و سرم دقیق، در دو شیفت صبح و عصر ارایه می گردد.

بخش فیزیک پزشکی: این بخش که وظیفه دارد از ارائه بهترین و دقیق ترین درمان ممکن حصول اطمینان پیدا کند، شامل سه زیرگروه دوزیمتری و تیم تضمین کننده شتاب دهنده ها، تیم طراحی درمان و تیم حفاظت در برابر اشعه می باشد.

بخش مشاوره و مددکاری: در این بخش با بیماران و خانواده های آنها به منظور تقویت روحیه آنها مشاوره و گفتگو می شود. آماده سازی بیماران از لحاظ روانی جهت تسهیل روند درمان، شناسایی بیمارانی که بیمه ندارند و راهنمایی آنها جهت استفاده از بیمه، برگزاری کلاس های آموزشی برای خانواده های بیماران، هماهنگی و اقدامات لازم جهت امور بیماران خارجی و هماهنگی با سازمان های مربوطه و ... از دیگر خدمات واحد مشاوره می باشد.

بخش داروخانه: داروخانه دکتر نجیبی جهت تأمین داروها و لوازم پزشکی مورد نیاز کلیه بخش ها، کلینیک ها و پاراکلینیک های مرکز و مشاوره دارویی به طور شبانه روزی پاسخگوی مراجعین می باشد.

بخش فیزیوتراپی: کلینیک پردیس مجهز به بخش فیزیوتراپی است تا خدمات لازم را به بیمارانی که نیازمند این روش درمانی هستند، ارائه دهد.

 

جمع بندی

همانطور که ملاحظه نمودید، انتخاب مرکز درمانی که روش های درمانی مورد نیاز شما را با پیشرفته ترین تکنولوژی های موجود ارائه دهد، نقش بسیار مهمی در روند درمان بیماری دارد. کلینیک پردیس سال هاست در عرصه درمان بیماران سرطانی با استفاده از کادر مجرب و تجهیزات به روز شده در خدمت بیماران سرطانی می باشد.

نظرات کاربران (0 نظر)
ثبت دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Footer Background
کلینیک پردیس

مجموعه درمانی پردیس شیراز در سال هشتاد وچهار با شعار سلامت نیاز نخست و با هدف ارتقاء سلامت مجموعه درمانی پردیس شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.

لینک های مرتبط

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


اطلاعات تماس

apartment آدرس : فارس، شیراز، تقاطع باهنر جنوبی انستیتو کانسر پردیس
call شماره تماس : 07191003888

تمام حقوق مادی و معنوی برای کلینیک پردیس محفوظ است طراحی, پیاده سازی و سئو توسط افران