هنگام مواجهه با سرطان ریه چه باید کرد؟

schedule 2 سال پیش

هنگام مواجهه با سرطان ریه، پزشک ممکن است پرتودرمانی را توصیه کند. دانستن اینکه انتظار چه چیزی را باید داشته باشید می تواند به کاهش برخی از اضطراب های ناشی از درمان سرطان کمک کند. نحو درمان هر فرد متفاوت است، بنابراین اگر سوالی دارید حتما با پزشک خود صحبت کنید.

قبل از تشعشع

اولین جلسه پرتو درمانی شما شبیه سازی است و شامل درمان نمی شود. یک تیم بدن شما را قرار می دهد و از اسکن تصویربرداری برای کمک به هدایت پرتو تابش استفاده می کند. محل تومور ممکن است با یک علامت موقت کوچک روی پوست شما مشخص شود. ممکن است برای شما یک فیکس کننده تعبیه شود که به شما کمک می کند در هر درمان در همان موقعیت بمانید. پس از شبیه سازی، تیم شما یک برنامه درمانی طراحی خواهد کرد. از پزشک خود در مورد هر گونه عوارض جانبی احتمالی و برنامه ای برای کمک به مدیریت آنها بپرسید.

سرطان ریه

حین درمان

تابش فقط برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی طراحی شده است و بر سایر قسمت های بدن تأثیر نمی گذارد. دو نوع اصلی پرتو برای سرطان ریه استفاده می شود:

  1. پرتوی خارجی 
  2. پرتودرمانی داخلی (براکی تراپی)

 تابش پرتو خارجی از دستگاهی می آید که در خارج از بدن قرار دارد. درمان‌ها معمولاً کوتاه و بدون درد هستند و حدود پنج بار در هفته انجام می‌شوند.اگرچه، تجربه کلی هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

پرتودرمانی داخلی/براکی تراپی زمانی است که منابع رادیواکتیو در داخل یا نزدیک تومور قرار می گیرند که ممکن است به معنای اقامت کوتاه مدت در بیمارستان باشد. کالری و پروتئین کافی را به خاطر بسپارید. بدن شما انرژی زیادی را برای بهبودی در طی تابش و استراحت زیاد مصرف می کند.
برخی از عوارض جانبی ممکن است رخ دهد: تاول/خشکی پوست/ گلو درد/ مشکل در بلع/ سرفه کردن/ تنگی نفس

مواجهه با سرطان ریه



اکثر عوارض جانبی در عرض دو ماه از بین می روند اما عوارض جانبی دیرهنگام ممکن است رخ دهد. پزشک شما می تواند برای کمک به این عوارض جانبی، دارو همراه با درمان تجویز کند. پس از اتمام تابش، احتمالاً به معاینات نیاز خواهید داشت. در ابتدا، این ممکن است هر چند ماه یک بار و سپس سالانه برای چندین سال اتفاق بیفتد. زمان بهبودی و تجربه هر فردی متفاوت است. اما تمرکز بر سلامتی برای هر فردی که تحت درمان قرار می‌گیرد مهم است که شامل دریافت واحد مراقبت‌های حمایتی برای کمک به بهبودی شما می‌شود. برای حمایت به دیگران تکیه کنید تا بتوانید در طول این فرآیند استراحت کنید و با پزشک خود در تماس باشید. دانش قدرت است. با فعال بودن در طول درمان، قدرت را در دستان خود قرار می دهید. انجمن ریه آمریکا تنها مسئول محتوا است.

مواجه با سرطان ریه

جمع بندی

 انستیتو کانسر پردیس جهت ارائه خدمات به موقع در راستای انجام درمان، همیشه در کنار بیماران عزیز می باشد. تشخیص به موقع سرطان و پیگیری راه های درمان، بهبودی و تندرستی هر چه سریع تر بیمار را به دنبال دارد. یکی از عوامل مهم نجات دهنده زندگی بیمار، تشخیص زود هنگام و به موقع سرطان می باشد. با مطالعه و آگاهی بیشتر نسبت به انواع سرطان و روش های پیشگیری، خطر ابتلا به آن را کاهش دهید و در صورت بروز هر مشکل به پزشک مربوطه مراجعه خواهید کرد.

نظرات کاربران (0 نظر)
ثبت دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Footer Background
کلینیک پردیس

مجموعه درمانی پردیس شیراز در سال هشتاد وچهار با شعار سلامت نیاز نخست و با هدف ارتقاء سلامت مجموعه درمانی پردیس شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.

لینک های مرتبط

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


اطلاعات تماس

apartment آدرس : فارس، شیراز، تقاطع باهنر جنوبی انستیتو کانسر پردیس
call شماره تماس : 07191003888

تمام حقوق مادی و معنوی برای کلینیک پردیس محفوظ است طراحی, پیاده سازی و سئو توسط افران