بهترین غذاهای ضد سرطان سینه

schedule 4 سال پیش

شما هم به دنبال این هستید که بهترین غذاهای ضد سرطان سینه را بشناسید؟

رژیم غذایی ضد سرطان استراتژی مهمی است که می تواند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان به کار گرفته شود.

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، سرطان یعنی رشد غیر طبیعی سلول ها و انتشار آنها در بخش های مختلف بدن. نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان، در مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان نهفته است. به عنوان مثال، انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند روزانه حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید و به اندازه کافی و درست غذا بخورید تا در وزن سالم بمانید.

علاوه بر این، دانشمندان دریافته اند غذاهای خاصی که از سرطان جلوگیری می نمایند، می توانند بخش مهمی از رژیم غذایی ضد سرطان باشند. اگر چه مصرف این غذاها تضمینی برای پیشگیری از سرطان نیست، اما می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. توصیه های زیر در راستای داشتن رژیم غذایی مناسب جهت مبارزه با سرطان می تواند کاربردی باشد:

میوه و سبزیجات زیاد بخوردید. میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی هستند که تصور می شود ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. خوردن غذاهای گیاهی سبب می شود جای کمتری برای خوردن غذاهای پر قند داشته باشید. به جای مصرف غذاهای فرآوری شده یا غذاهای حاوی قند، میوه و سبزیجات را برای میان وعده میل نمایید. رژیم مدیترانه ای بیشتر غذاهایی را ارائه می دهد که با سرطان مبارزه می کنند و متمرکز بر مصرف غذاهای گیاهی مانند میوه و سبزیجات، غلات سبوس دار، حبوبات و مغزها می باشد. افرادی که رژیم مدیترانه ای را رعایت می کنند، روغن زیتون را جایگزین کره و ماهی را جایگزین گوشت قرمز می نمایند.

چای سبز را به صورت روزانه مصرف کنید. چای سبز یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در رژیم غذایی ضد سرطان دارد. این نوشیدنی مفید می تواند جهت پیشگیری از سرطان کبد، سینه، لوزالمعده، ریه، مری و پوست بسیار مفید باشد. به گفته محققان، ماده ای به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) در چای سبز وجود دارد که علیه اوروکیناز (یک آنزیم حیاتی برای رشد سرطان) عمل می کند. یک فنجان چای سبز حاوی 100 تا 200 میلی گرم از این ماده ضدتومور است.

گوجه فرنگی مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهند که آنتی اکسیدان لیکوپن موجود در گوجه فرنگی از بتاکاروتن، آلفاکاروتن و ویتامین E قوی تر می باشد. لیکوپن یک ماده غذایی ضد سرطان است که در برابر سرطان های خاصی مانند سرطان پروستات و سرطان ریه از بدن محافظت می نماید. حتماً گوجه فرنگی را بپزید، زیرا به این روش لیکوپن آزاد شده و در دسترس بدن قرار می گیرد.

از روغن زیتون استفاده کنید. در کشورهای مدیترانه ای، این چربی اشباع نشده به طور گسترده ای هم برای پخت و پز و هم برای سالاد مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است یک ماده غذایی ضد سرطان باشد. چرا که میزان ابتلا به سرطان پستان در کشورهای مدیترانه 50 درصد کمتر از ایالات متحده است.

انگور را به عنوان میان وعده میل نمایید. انگورهای قرمز دارای دانه هایی حاوی آنتی اکسیدان قوی هستند. این ماده شیمیایی ضد سرطان در آب انگور قرمز نیز یافت می شود و می تواند در برابر برخی از انواع سرطان، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن دژنراتیو از بدن محافظت نماید.

از سیر و پیاز به وفور استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که سیر و پیاز می توانند مانع از تشکیل نیتروسامین ها، سرطان زاهای قدرتمند شود که چندین نقطه بدن مانند روده بزرگ، کبد و سینه را هدف قرار می دهد. در واقع هر چه سیر و پیاز تندتر باشد، ترکیبات فعال گوگردی آن که از بروز سرطان جلوگیری می کند، بیشتر است.

ماهی بخورید. ماهی چرب مانند سالمون، ماهی تن و شاه ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نوعی اسید چرب است که تأثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات دارد. ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه می نمایید و یا اینکه برای افزودن امگا 3، می توانید تخم کتان مصرف کنید.

به راستی بهترین غذاهای ضد سرطان سینه کدامند؟

 

سیر را به رژیم غذایی ضد سرطان اضافه کنید

تغذیه و سرطان

تحقیقات نشان می دهد که سیر یک ماده غذایی ضد سرطان است. مطالعات زیادی نشان داده اند که افرادی که سیر بیشتری مصرف می کنند، ارگان های گوارشی آنها مانند مری، معده و روده بزرگ کمتر دچار سرطان می شود.  حبه های تند سیر مانع عملکرد مواد محرک سرطان می شوند و از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می نمایند. به احتمال زیاد خوردن یک حبه سیر در روز می تواند بسیار مفید باشد.

 

انواع توت ها، جزء مواد غذایی ضد سرطان هستند

رژِم غذایی ضد سرطان

توت ها حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند روندهایی را که در بدن منجر به ایجاد رادیکال های آزاد می شوند و به سلول ها آسیب می رسانند، متوقف سازد. ترکیبات موجود در توت مانع از رشد و گسترش سرطان در بدن می شود. بنابراین، مقداری زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و ... را به رژیم غذایی ضد سرطان خود اضافه نمایید.

 

گوجه فرنگی می تواند از مردها در برابر سرطان پروستات محافظت نماید

تغذیه و سرطان

برخی تحقیقات نشان داده اند که گوجه فرنگی ممکن است از مردان در برابر سرطان پروستات محافظت نماید. این میوه قرمز رنگ آبدار می تواند از DNA سلول های شما در برابر آسیب هایی که ممکن است منچر به سرطان شود، محافظت نماید. گوجه فرنگی حاوی یک آنتی اکسیدان موثر به نام لیکوپن می باشد. بدن شما ممکن است لیکوپن را از فرآورده های فرآوری شده گوجه فرنگی مانند سس جذب نماید.

 

سبزیجات صلیبی یا چلیپایی را به رژیم غذایی ضد سرطان اضافه نمایید

تغذیه و سرطان

سبزیجات صلیبی شامل کلم بروکلی، کلم و گل کلم از جمله مواد غذایی ضد سرطان هستند. به گفته محققان، این سبزیجات می توانند شما را از رادیکال های آزاد که به DNA شما آسیب می رساند، محافظت نمایند. همچنین ممکن است از شما در برابر مواد شیمیایی که منجر به سرطان می شوند، محافظت نموده، رشد تومورها را کند کرده و باعث مرگ سلول های سرطانی شوند. آنها یک افزودنی خوشمزه و سالم به رژیم غذایی شما می باشند.

 

برای جلوگیری از سرطان، چای سبز بنوشید

رژیم غذایی ضد سرطان

برگ های گیاه چای حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام کاتچین هستند که به روش های مختلفی از ابتلا به سرطان جلوگیری می نمایند. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که کاتچین موجود در چای می تواند تومورها را کوچک کرده و رشد سلول ها را کاهش دهد. هر دو چای سبز و سیاه حاوی کاتچین هستند، اما آنتی اکسیدان بیشتری از چای سبز دریافت خواهید نمود.

 

غلات کامل در خط مقدم مواد غذایی ضد سرطان قرار دارند

تغذیه و سرطان

طبق تحقیقات موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان، غلات کامل حاوی موادی از جمله فیبر و آنتی اکسیدان هستند که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. مطالعات نشان می دهد مصرف غلات کامل خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. جو دوسر، جو، برنج قهوه ای، نان گندم سبوس دار و پاستا همه نمونه هایی از غلات کامل هستند.

 

زردچوبه، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

تغذیه و سرطان

این ادویه نارنجی رنگ حاوی ماده ای به نام کورکومین می باشد که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. طبق گزارشات انجمن سرطان آمریکا، کوکومین می تواند برخی از سلول های سرطانی را در مطالعات آزمایشگاهی مهار کند و در برخی حیوانات، روند گسترش سرطان را کند کرده و تومورها را کوچک کند.

 

سبزیجات سبز برگ دار را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید

تغذیه و سرطان

سبزیجات سبز برگ دار مانند اسفناج و کاهو حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکارون و لوتئین هستند. این مواد غذایی در سبزیجات پخته مانند کلم برگ و سبزی خردل یافت می شوند. طبق مطالعات انجام شده، مواد شیمیایی موجود در این مواد غذایی می تواند رشد سلول های سرطانی را محدود کند.

 

انگور از سرطان پیشگیری می کند (از مرحله آغاز یا گسترش)

تغذیه و سرطان

پوست انگورهای قرمز منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول است. آب انگور نیز حاوی آنتی اکسیدان می باشد. طبق اعلام موسسه ملی سرطان، رسوراترول ممکن است از آغاز سرطان تا مرحله پیشگیری برای این بیماری بسیار مفید باشد و رشد انواع سلول های سرطانی را محدود کند.

 

حبوبات ضد سرطان ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند

تغذیه و سرطان

برخی از میوه ها و سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی، منابع خوب آنتی اکسیدان به شمار می آیند. برخی از حبوبات مانند لوبیا چیتی و لوبیا قرمز نیز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و بایستی در رژیم ضد سرطان گنجانده شوند. همچنین، لوبیا حاوی فیبر است که می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

 

جمع بندی

با توجه به آنچه در مورد سرطان و شیوع گسترده آن بارها و بارها گفته شده، لازم و ضروری به نظر می رسد که از هر راهی که ممکن است که با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی خود، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهیم. با گنجاندن برخی مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان که به راحتی در دسترس می باشند، می توان قدمی مثبت در راستای مبارزه با سرطان و پیشگیری از آن برداشت.

نظرات کاربران (0 نظر)
ثبت دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
Footer Background
کلینیک پردیس

مجموعه درمانی پردیس شیراز در سال هشتاد وچهار با شعار سلامت نیاز نخست و با هدف ارتقاء سلامت مجموعه درمانی پردیس شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.شهروندان در فضایی به وسعت چهارصد متر مربع و با بخشهای اورژانس، داروخانه و دندان پزشکی در شیراز آغاز بکار نمود.

لینک های مرتبط

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


اطلاعات تماس

apartment آدرس : فارس، شیراز، تقاطع باهنر جنوبی انستیتو کانسر پردیس
call شماره تماس : 07191003888

تمام حقوق مادی و معنوی برای کلینیک پردیس محفوظ است طراحی, پیاده سازی و سئو توسط افران